Oto we Wrocławiu wystawiono współczesną interpretację 
Chłopów Władysława Reymonta — spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie z filią we Wrocławiu w reżyserii Sebastiana Majewskiego. W tym spektaklu pojawiają się takie oto frazy: „całe Lipce w mojej 
cipce”, „Zima, zima, 
ch.ja ni ma”, „pokolenie 
ch.j” (zob. GP 2019 nr 48, GPC 2019 nr 270). Takich fraz próżno szukać w dziele naszego noblisty. Ktoś mógłby powiedzieć, że to wolność twórcza. Moim zdaniem ingerencja w tekst w celu epatowania wulgarnością jest niedopuszczalną prowokacją 
pseudoartystyczną, do której sprowadza się pomysł twórczy w sytuacji, kiedy nie ma się zbyt wiele do powiedzenia.                                         
Bogusław Dunaj, Troska o język polski w czasach przełomu, (w:) Język polski — między tradycją a współczesnością. Księga jubileuszowa z okazji stulecia Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego, red. naukowa Ewa Horyń, Ewa Młynarczyk, Piotr Żmigrodzki, 2021, s. 21