Każda generacja Hyundaia
Santa Fe cieszyła się dużym zainteresowaniem klientów, choć nie wszystkie kolejne wersje tego modelu były szczególnie innowacyjne. Pierwsza była dość siermiężnym autem, choć pojemnym i wygodnym, druga zyskała modne na początku XX wieku, obłe nadwozie, a kolejne generacje przypominały mniejszego
SUV-a koreańskiej marki, czyli Tucsona. Rewolucję przeprowadzono właśnie teraz. Obecne
Santa Fe to odrębny model, który nie przypomina nic innego.
businessinsider.com.pl, 16.04.2025
Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że chociaż stylistyka nowego
Santa Fe nie każdemu przypadnie do gustu, to na tle innych
SUV-ów, w tym również swoich poprzedników, koreańska nowość jest czymś wyjątkowym. Historia modelu zaczęła się 24 lata temu — pierwsza generacja
Santa Fe została zaprezentowana w 2000 r., a auto z tą nazwą zadebiutowało w 2001 r. — ale jeszcze nigdy nadwozie tego
SUV-a nie było tak kanciaste i tak… opływowe. Pomimo „aerodynamiki cegły” projektantom udało się uzyskać bardzo niski współczynnik oporu powietrza Cx. Ten wynosi 0,29 i jest zauważalnie niższy niż w Santa Fe czwartej generacji (0,33).
auto-swiat.pl, 31.08.2024