Połączenie adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop & Go, asystentem utrzymania pasa ruchu i systemem wspomagającym jazdę w korkach umożliwia dostawczemu Fiatowi samodzielne kierowanie, hamowanie i przyspieszanie przy prędkościach do 30 km/h — na przykład w powolnym ruchu ulicznym — pod warunkiem, że kierowca będzie trzymał ręce na kierownicy. Oznacza to, że po raz pierwszy w swojej pełnej sukcesów karierze, nowy 
Ducato oferuje zautomatyzowaną jazdę na poziomie 2.                                         
francuskie.pl, 18.10.2024
                     
            
                            Kiedy w 2006 r. Fiat prezentował nowe 
Ducato, było ono naprawdę rewolucyjne i nieporównanie lepsze od poprzednika pod każdym względem. Pamiętam to bardzo dobrze, jeździłem parę razy tym samochodem i jak na dostawczaka był wręcz znakomity. Mało palił, chętnie jechał do przodu (jeździłem nawet „tym wzmocnionym” 3.0), do tyłu też dawał radę. Ogromna paka, niezła zwrotność — same zalety. Jest tylko jedna wada, tj. oślepiające światła przednie, ale to nie problem kierowcy, tylko pozostałych uczestników ruchu. Z angielskiego to tzw. SEP: Somebody Else's Problem. W każdym razie 
Ducato III to zasłużony przebój roku 2006 i następnych.                                         
autoblog.spidersweb.pl, 26.05.2021