Trochę trwało, zanim
hashtagi rozpleniły się po całym Twitterze. W październiku 2007 podczas wielkiego pożaru w San Diego internauci zaczęli używać oznaczenia #sandiegodfire, w 2009 roku mieszkańcy Iranu informowali za pomocą
hashtagów świat, jak przebiegają protesty. W 2010 roku
hashtagi można było już znaleźć w 11% wszystkich tweetów, latem 2013 roku — w 24%. Najbardziej je widać, kiedy dzieje się coś elektryzującego miliony ludzi, na przykład w USA trwa #SuperBowl albo finał #BreakingBad. Albo kiedy rodzi się #royalbaby.
Marta Wawrzyn, gadzetomania.pl, 10.00.13
Po „Ice Bucket Challenge” i „Fire Challenge” przyszła pora na wyzwanie zarezerwowane wyłącznie dla płci pięknej. Internautki wrzucają do sieci fotki opisane
hasztagiem #BeeChallenge. Na portalach społecznościowych królują teraz zdjęcia kobiet ze stanikiem na głowie...
dziennik.pl, 05.10.14
Na przykład, osoby, które chcą prześledzić newsy o kijowskim Majdanie, znajdą informacje pod hasztagiem #majdan lub #maidan (jeśli czytają po angielsku). Fani Justina Biebera również mogą być na bieżąco z wydarzeniami z życia gwiazdy po wyszukaniu
hasztaga #bieber.
stylzycia.newsweek.pl, 05.12.14